ところてんなんてきらいさ。
2009年2月6日 音楽 コメント (3)From Amazon.com
By the time of 1972’s Ege Bamyasi, Can had consolidated, with singer Damo Suzuki fully entrenched as the unstable Michael Mooney’s replacement. Suzuki’s vocals range from shrieks to inaudible chanting, tackling subjects as mundane as "your vitamin C" while implying an archetypal depth. Evidence of a band at the height of their interactive powers is here. Anchored by the "percussion and flexation" (as he’s credited) of Jaki Liebezeit, Can delivers seven pounding sermons of rhythmic prowess, peaking with the 10:30 sound storm of "Soup." Liebezeit’s long drum riff in "Pinch"--pegged by a resounding bass thoom at the end of each repetition--creates an ellipse in which feedback bursts, guitar and keyboard note clusters, and Damo’s vocal witchery combine into a perfectly balanced, loping cyclone, with each element beautifully playing off the next. Like Miles’s On the Corner, Ege Bamyasi is a definitive statement on merging jazz ideology with the surging menace of rock & roll. --Gene Booth
Always See Your Faceって曲がすきです。ラブの。
やっぱオクラにはかつおぶしと醤油です。
ねばねばしておいしい。あのねばねばがいやな人もいるよね。
(あれをみると、ごっつえぇ感じのコントをおもいだします。)
状況はなーんも変わっていないのだけど、最近、得たいのしれない幸福感がある。
なーんか、楽しいことありそうな予感だけがずっとつづいてる。
とくにいいこともわるいこともないのだけど。
CANはこのアルバムが一番すきです。
かっこよいし、わかりやすいし。
おもいっきり、Vitaminじゃなくて、ビタミンって発音してるし。
あと一日いったら土曜日です、金曜日の次の日は土曜日なんだから。
だから、月曜日じゃないのです。
そして、土曜日から5連休。そして、そのうち4日はノープラン。
なにしよ。
コメント
うらやますぃーぞ。
帰ってくればいいのにぃ~。
えっちゃん。無事にオペ終わったよ。
今度会う頃には、違うえっちゃんになってたりして。
>なーんか、楽しいことありそうな予感だけがずっとつづいてる。
スゴイな。カン鋭い??
予感・・・当たるかも。
ご期待下さい。
えー、きいてないよー。
帰ったら、オカンがいままでのオカンじゃなくなってるってことかい?
それってもしかして、サイボーグになるためのサイボーグオカン手術?
5日間、帰るのもいいかな。とおもったんだけどね。
でも、おかねないのです、12月の出費がいたかった。
予感、たのしみにしときます。。。
わかった、お見合いだ!
ちがうか。。。
するどいナ・・・
火曜日退院します。